dagens klagan

Jag har ont i foten, jag har mensvärk, jag har ont i halsen, jag drömmer mardrömmar och försover mig, det klättar spindlar på mig, jag svettas...

Men snart är det löning... Jo, för den här månaden får jag in ungefär hälften så mycket som hyra, el och internet kostar...
Och så ska jag köpa en bil denna veckan, och lösa en försäkring på den. Och så tänkte jag att jag skulle ha råd med lite mat också...
Suck...

Nåja... Nu har jag ett par lådor med mat i frysen iallafall. Gårdagens matlagningsidioti är nu uppklarad.
Jag gjorde alltså en pastadeg som jag sen skulle kavla till 2 milimeters tjocklek.
Ofta det gick...
Nåja, jag fick ner den till ca 5 iallafall, sen la jag på fyllning, rullade ihop som en rulltårta och svepte in i en handduk och kokade härligheten i en ugnsform på spisen så det stod härliga till.


När jag inte orkade vänta längre tog jag upp rullen och lät den svalna. Sedan orkade jag inte mer.
Så jag slängde in skiten i kylen och la mig i sängen och tjurade tills jag vaknade försoven och dan imorse.
Men nu har jag tagit mig i kragen, skurit rullen i skivor och lagt i lådor.
Tanken är att man ska ha på lite ost och olja och grilla i ugnen 5 minuter direkt efter kokningen, och sedan servera, men eftersom jag tänkte göra matlådor tänker jag att jag tar ugnsgrilleriet när jag ska äta...



Överst - oskuren pastarulle, nederst - uppskuren pastarulle.
Ser ganska gott ut, tycker jag.
Jag åt av röran som blev över till lunch idag. Mycket god.
Jag är långt ifrån övertygad om att denna rätt är värd besväret dock. Jag tror det är snudd på lika gott att göra en röra och koka vanlig (färdig) pasta till.


Jaha... Nu sitter jag och tjurar över att min dator vägrar läsa brända DVDskivor och samtidigt övar jag rytmik med en bok på tyska. Fritt översatt heter den: Percussion studio, Studier för liten trumma, Elementära övningar. Eller nåt sånt.
Rytmik är alltid bra att kunna.
Fast snart måste jag fortsätta städa.
Och så måste jag klura ut vad jag ska göra med klöverblommorna jag plockade idag... Binda en krans var tanken, men jag vet inte om jag orkar.
Det är liksom inte riktigt min dag idag, verkar det som. Or week or month or even my year....

Trackback
Follow on Bloglovin