dagens frukt

Idag vaknade jag av att en främmande kvinna klev in i min lägenhet och in i mitt sovrum.
Lite läskigt, faktiskt.


Nåja. Nån timme senare hade jag inte ett trasigt sovrumsfönster längre.
Slutet gott, allting gott.

Efter en segdag i "tvsoffan" - dvs. soffan framdragen till datorn, och film, i sällskap med Patrik lekte vi gifta.
Vi gick bort med min återvinning, köpte oss varsinn glass - Patrik betalade och gick och satte oss i kvällssolen och åt. Sedan plockade vi rönnbär. Utan spindlar.
Hoppas jag.
Jag plockade på i frid och fröjd när jag plötsligt insåg att jag stod bara centimetrar från en av de största spindlar jag har sett i det vilda. USCH! Jag flämtade och pep lite, samlade mig och började plocka från en gren längre bort men slutade snabbt när det kröp två äckliga spindlar på klasen jag just tagit ner.
Hua. Sen fick Patrik plocka resten. Så då är det väl inte mer än rätt att han får visa upp skatten va?

Fina att ha i bröd och att pynta med. (Bären alltså XD)

Nu har jag ätit god rödbets- och morotssoppa, diskat, tagit en uppfriskande dusch och druckit årets suraste citronvattnet.
Jag ska tömma den stora muggen med te, sedan ska jag göra min säng sällskap i kammarn.




Trackback
Follow on Bloglovin