bejlen

Min bil är mig ett gissel.

Rikard Lejonhjärta hatar mig. Han älskar mig när jag tankar honom, resten av tiden hatar han mig.
Det hela började för ungefär två veckor sen, ni vet, hela cirkusen med besiktningen.

Sen dess har den hackat och hostat och bråkat med mig. Jag har blivit stående både på parkeringar och mitt i vältrafikerade korsningar.
Så när jag ändå var hemma och hostade förra veckan bad jag mina föräldrar om hjälp att få bilen till verkstan.
Det är nämligen så att bilf-n påverkar mitt temperament så illa att jag har börjat svära, och då menar jag inte kraftuttryck så som "judas" eller "sköen", utan diverse benämningar på Hin-håle själv.
Då är det illa.

Jahapp, det gick ett par dar och så fick jag hämta bilen, han gick som en klocka och jag tyckte faktiskt att det var värt 900 spänn. Nästa dag blev jag stående igen och allt var värre än vanligt. Jag hade inte mobilen med mig så i vredesmod tog jag mina bilvantar och gick hela vägen hem och rabblade svordommar, ringde hem och föräldrarna fick göra en utryckning. Naturligtvis startade bilen på första försöket, men det hjälpte knappt. Ger man gas dör motorn, ger man inte gas dör motorn, lyckas man ställa tjåken rätt kan man köra lite försiktigt, men då är det modell studsmatta.

Vi försökte muta Rikardj-veln med 98 oktan och andra mystiska substanser men han vägrade allt.

Mina nerver klarade inte mer, så vi avbröt operationen och lät det hela bero.
Mamma hade tagit semester denna veckan, så i måndags efter jobbet gick jag hem till bullerbyn (ja, alltså, det heter så) och lånade mammas och pappas stoooora bil.

Igår skuttade pappa bort med Rikard till verkstan igen.
Nu är det tal om ny förgasare...
"Kära tomten. Jag önskar mig en ny bil i julklapp. Eller åtminstone en massa pengar så jag har råd att laga skitbilen jag har"....

 

Nåja, jag vill också få sagt att det är skillnad på bil och bil.

Shit pommesfrittes!!
Jag minns inte berlingon som så stor. Hur tusan vågade jag ever övningsköra bjässen?!

Och bromsservo! (heter det så?) Det är helt galet. Och 5 växlar + back... *visslar så där töntigt*

 

Jaja, nu hoppas jag att detta löser sig på bästa möjliga sätt.


Kommentarer
Mara säger:

Hey!!! congratz for your blog!! like it very much =)

it has been very helpful for me now that i'm learning swedish.



Puss puss!

2009-12-10 | 21:30:53
maja säger:

hi! that´s very nice to hear =)

2009-12-10 | 21:57:30
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin