dagens mus

Efter vissa efterforskningar har jag kommit fram till att en mindre gnagare med största sannolikhet har utsett min vägg mellan kök och sovrum en värdig sista viloplats. Och, let me tell you, det luktar inte jordgubbar.
Mina internetkällor säger mig att en död-i-väggen-mus torkar till på ett par veckor och slutar därmed lukta. Jag tycker nog att jag har haft den här lukten här bra mycket längre än så, tyvär.
Men å andra sidan menar vissa källor att det kan ta månader också. Det mystiska i kråksången är att lukten inte är konstant. Ibland luktar det inget alls på en hel dag, och ibland är hela lägenheten ett enda inferno av os.
Nåja, i ett kombinerat försök att råda bot på odören men också att öka på julstämningen så slängde jag lite husmorsaktigt ihop ett "jullukteri".
Eller ja, tre stycken, numera utplacerade på strategiska ställen i lägenheten.

En uppdelad clementin med skalet kvar, kryddnejlikor, en rejäl puff kanel och te med limedoft.
Helt ljuvligt, ska jag be att få tala om.
Härma mig gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin