pyssel och pynt

Ja, jag var alltså och plockade åt mig billigt pynt av hög kvalitet på myrorna idag. En del av grejerna behövde lite piff och pill, så min kväll har varit finfin. Jag var också hemma hos mor och far och plockade med mig lite granris och en laddning saffransskorpor <3
Och lite annat smått och gott. Gammalt och nytt.
Här kommer en massa bilder, håll till godo.


Tomte i behov av fix. Fruktfat och nyköpt halmbock som har flyttat till hallen.


Jag har tjyvstartat lucia lite. Det är värt.


Julstämning i köket.


Dels för att jag bor i Jönköpings minsta etta, och för att jag flyr landet på juldagen kom jag fram till att gran inte är aktuellt i år. Riktig gran alltså.
Så jag pysslade ihop en egen. Basen är nånslags prydnadsfuskgran som jag hittade på myrorna för en femma.


I kökstaket ska det vara röda band och granklykor.
Då är det jul.



Kistan i sovrummet fick lite prytt granris i en vas. Det luktar ju så gott.



I år struntade jag i att man "ska" göra hjärtan och änglar, och använde bara de allra finaste formarna.

Sedan köpte jag en något defekt emaljburk på myrorna för att förvara godsakerna.


Storebror har en gungande tomte.
Jag lagade till mitt second handfynd, så nu har jag en också.
Han luktar på hyacinterna i hallfönstret.


Och så snubblade jag på en stor ljuskrona som jag inte kunde motstå.
Dock måste jag få tag i en sån där vässare för ljus innan jag kan använda den.
Den får hänga i hallen eftersom jag redan har en i köket.

Isbjörnen i köksfönstret fick lite granrissällskap också.
Han blev glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin