pengar...

Ikväll var jag på lite av ett möte med mina scoutledarkollegor. Planering och sånt.
Jag fick frågan hur det var med mig och blev lätt förvirrad, var tvungen att tänka efter.
Jag har handlat så mycket grejer idag, så hjärnan hänger inte med. Jag är inte van vid detta.
Först var jag in p musikaffärn och surrade lite, men där fick jag "sätta upp det" på jobbet, så jag behövde inte tömma plånboken, tackochlov.
For vidare till a6 och köpte en kombinerad julklapp och födelsedagspresent åt min favoritsvägerska. Jag kommer missa hennes födelsedag så det är väl lika bra hon får den ihopslagen på julafton, eller vad säger du själv? =P

På en impuls kikade jag in i en såndära heminredningsaffär på jakt efter en bröllopspresent också, men kom "bara" därifrån med en impulsshopad julklapp och ett te till mig. (För jag behövde verkligen ett till.... NOT!   Men det var gott. "Spår i snön", det kan ju knappt vara annat än just gott. *smack*)
Jahopp, vidare till IKEA, där plockade jag på mig en massa plåtburkar, bland annat för att husera nämnda te't.
Och två backar att ha under sängen, tror det är tio stycken som trängs där under nu. Jag är mäkta stolt över både idén om 40 cm höga sängben, och utförandet.
Skitbra, om jag får säga det själv.
Ja, och en ny termos eftersom min andra smakar svampsoppa och inte passar jättebra att ha te i.



Därefter satte jag siktet på Myrorna, på vägen ändrade jag mig och siktade på Ö&B men svängde plötsligt av och hamnade på Erikshjälpen, bra val.
Där hittade jag perfekta presenter, både till mig och andra.
Böcker på second hand borde ju bli president. (Second handböcker for president, alltså), minst!
Och så köpte jag en vacker plåtburk till teerna också. (Mani?)

Ja-a... Ungefär så.
Jag har alltså inte spenderat så farligt mycket pengar ändå, och det jag har spenderat har jag fått mycket för.
Det är ett bra läge tycker jag.

Men inte bara det.
Nej, jag har fått ändrat hur jag får reseersättning också, från december.
Nu kommer jag få ersättning för ungefär 80 kilometer per vecka som jag förut fick betala själv, utöver de kilometrar jag redan får ersättning för. Det betyder ungefär 200 extra i veckan (före skatt).
Inte så pjåkigt, må jag säga!

I "ljuset" av dagens inköp vill jag visa er min kökshylla med teburkarna.
Sämst bild, men med rådande ljusförhållanden orkar jag inte göra mig till.

You get the picture ändå, liksom.


Kommentarer
Maria säger:

Hej, hittade till din blogg när jag sökte på extra höga sängben på google. Kan du vara så gullig och tala om för mig vart du hittade 40cm höga sängben? Det högsta jag kunde hitta på IKEA var 30cm =( Vore jätte tacksam om du kunde maila ett svar till mig. Tack på förhand! Hälsningar/Maria

2010-03-04 | 00:20:41
Johanna säger:

Hejhej.

Jag har samma fråga som tjejen innan, var hittade du 40 cm höga sängben?

Jag har letat överallt men hittar inga..



/ Johanna

2011-03-05 | 22:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin