sammanfattning

Okej, okej. Det var en usel blogghelg. Så att säga.
Och vecka.
Av 5 arbetsdagar förra veckan var jag alltså hemma och hostade 5.
Drygt som...sirap?

Jaha, och igår så for jag till mammons tempel för att tillbe julstressen. Väl där insåg jag att jag glömt bort att jag är folkskygg. Men det gick bra ändå, till slut. Jag fick ungefär 3 julklappar med mig hem.
Sen var det inte så mycket mer att skriva om igår. Lunch vid halv elva (på kvällen) med Shaun the sheep och half life. Bra liv.
Idag var jag då äntligen och såg på New Moon och började, ve och fasa att gråta! När jag såg Twilight påstod jag att jag inte gråtit på bio sen Lejonkungen, och ja, nu var det dags igen. Jag fick gråta mot en axel som varken var iskall eller het. Skönt det.

Ja, sen var det väl inte så mycket mer på den fronten.
Min bil funkar inte och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
900 spänn på verkstan och bilen går (det trodde jag inte var möjligt) sämre!
Skandalf!
I fredags blev jag så arg så jag hittade mig själv skurande golvbrunnen i duschen. Inspirerad tog jag mig också an köksfläkten, och se, det skulle jag låtit bli. Jag la ner filtret i diskhon för att söka luckra upp allt fett.
När jag plockade upp skiten ur vattnet sen hade då själva filtret smulat sönder sig självt och... Jaha... jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Ja, och så är det en mystisk doft i min lägenhet. Den är inte konstant och den går inte att lokalisera. Jag tror den kommer från en vägg i sovrummet, men är det luktar isåfall bara på ena sidan. Och så fort nån annan är i lägenheten så känns den inte, men när jag är själv luktar det så starkt att jag knappt står ut.
Jag blir galen.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Alltså:
  • Ge mig en ny bil.
  • Fixa en köksfläkt åt mig.
  • Ordna ett förstahandskontrakt på en 2a utan os av kissig kaninbur.
Tack.

Kommentarer
Emma säger:

Vi har också råkat ut för upplukrat filter en gång. Då ringde vi bara hyresvärden som fixade ett nytt. Så pröva om det funkar för dig med, det är ju trots allt deras fläkt... När det gäller de andra sakerna har jag tyvärr inga bra råd att ge. Möjligen skulle det vara att skicka tillbaka bilen till Elias och se till att han ger dig valuta för de där 900 riksdalerna.

Lycka till och kram på dig

2009-12-06 | 22:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin