SMUs julmarknad

Oj, nu är det jul igen.
En dag om året förvandlas Guds hus till det där templet som Jesus skövlade.
Eller nåt sånt.
Fast då var det ju att de rika skodde sig på de fattigare, i vårt fall handlar det om att folk får köpa lotter och skitsaker och så går pengarna till SMU - barn- och ungdomsarbetet i församlingen.
Ja, idag var det alltså dags.
Det börjar traditionsenligt med ett luciatåg. De senaste åren har scout haft ansvar för detta.
Detta rör upp starka känslor hos mig, eftersom scouterna inte är motiverade för fem öre och man liksom får gnälla på dem och använda argument så som "men nu har är det bestämt så och vi kan inte ändra på det."
Nåja, jag lekte iallafall pianist.

Iklädd min pippitröja och ett par rosa och ett par gröna tights (på varsitt ben) satte jag mig sedan i "Pippis pyssel" och försökte att inte tycka illa om barn.
Det gick ganska bra idag, barnen som kom och pysslade var riktigt söta.
Sam kom och ritade en tekning. Ett fyrverkeri, tror jag.

Det ena ledde till det andra och rätt var det var satt jag och pysslade tillsammans med min gamle lågstadielärare. Vi klurade på hur man gör sån däringa flätat-hjärta-korg.
Jag lyckades med en och Ulla-Britt bad att få ta med den hem som minne. Visst, sa jag och signerade  den med "Maja 23 år".

Läskigt det där med gamla lärare. Hon berättade att hon hade sparat brev som jag skrivit till henne. Många andra lärare som jag och/eller mina föräldrar träffar på ibland har massa minnen av mig.
Jag fattar inte hur jag kunde göra sånna jäkla intryck.
Mycket mystiskt...


Igår fick jag en vacker blomma.
Blommor gör mig glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin