dagens... sammanfattning

Alldeles för tidigt imorse kröp jag in i min kalla bil för att köra ner till Värnamo.
Jag körde inte av vägen och jag kvävdes inte av frukostmackan, jag kom fram i tid.
Sedan följde många långa timmar i en relativt bekväm fotölj.
Sen fick jag köra hem igen.
Då körde jag förbi en sportaffär på a6området. En yngling i svart jacka rusade över vägen, efter sprang en ung kvinna från affären, efter dem kom ytterligare 5 affärsmänniskor, på jakt, och råttan på repet och katten på råttan och hunden på katten....
Jag blir väldigt nyfiken på vad yngligen möjligtvis kan ha gjort/stulit som förtjänar så stor uppmärksamhet, och om det var en undanledande manöver och hans polare länsade butiken medan personalen friluftades.
Nåja...
När jag hade gjort mina ärenden körde jag ut från parkeringen och en taxibil helljusblinkade på mig. Jag blev snudd på vansinnig, jag tycker instiktivt dåligt om taxibilar/chauförer. Men jag insåg snabbt att jag hade glömt sätta på lyset i bilen och blev istället glad och nöjd.

Ja... I torsdags försökte jag sörpla i mig lite för varm soppa. Min tunga har ömmat ordentligt, men idag när jag räckte ut tungan åt min spegelbild blev jag alldeles full i fniss...
Brännblåsorna på tungan ser ut som finnar. (Och de går inte att klämma... (Fast det går att trycka sönder dem så det sprutar blod.))

Man måste inte klicka på bilden om man inte vill. (Och de var lite blyga, svåra att få med i bild.)

Vidare, idag hade jag en rosett på huvudet.

Kommentarer
Daniel säger:

Oh, rosett! Vad, ehm, eh, ja, vad säger man som kille till en tjej när hon passar i något? Gulligt och sött låter som att folk bara skulle skratta åt... men det kanske är rätt ord.



Mer rosetter åt folket i vilket fall!

2009-11-17 | 06:01:49
Bloggadress: http://www.soilheart.com/
maja säger:

rosett for president!

jag funderade på en sak... om man har rosetten på huvet, eller vid midjan eller som brosch, då är det en rosett, men om man sätter den runt halsen, då blir det en fluga... är inte det lite mystiskt?

2009-11-17 | 12:19:53
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin