dagens oviktiga vetande

Åh, jag har precis ätit den godaste lunchen på evigheter.
Ungsbakade rotsaker, citronkryddad vegeschnitzel, fetaostkräm och färska tomater från Motala.
Himelskt!

Bröddegen jag satte igår hade inte jäst överhuvudtaget, var bara en stenhård klump, så jag slängde den och satte en ny, ska strax knåda den en andra omgång. Färskosten är färdig, smaksatt och allt. Kylskåpet städat och rengjort, tredje tvättmaskinen igångkörd.
Igårkväll (typ halv tolv..) när jag hängde tvätten insåg jag att det var lakanen från Gotlandsresan som tvättades, bland annat, och den gjordes i juli (resan alltså). Inte en sekund för tidigt att tvätta...
Återvinningen tömd och senaste avsnittet av True Blood sett.

Och ändå sov jag till tolv. Idag känner jag mig aktiv.
Nu blir det mer städ och bak och sånt.
Tjipp!


Lördagslooken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin