dagens...

Som ett brev på posten.
Jag la mobilen i jackfickan. Jag kände efter, jodå, den låg där. Stack ner handen i fickan för att plocka fram telefonen. Men den var inte där!
Jag var alldeles förvirrad en stund.
Sedan insåg jag sanningen. Hål i nya jackan. I fickan. Telefonen låg i fodret. Så jag plockade upp den, använde andra fickan resten av dagen och nu hade jag nyss en mysig handarbetsstund, ett perfekt hantverk så här på kvällskvisten, att tråckla ihop en sprucken söm.


En suddig nål, en suddig tråd, en suddig jacka.
Så är kvällen räddad.

Och så har jag kommit på att det är kallt nu. Alltså behövs en rattmuff. --> Sticka!

Ja-a, jobb och kör som vanligt, kvällsmat i Linussonska residenset med hela familjen, fina tider.
Jag är lite så där sömnbristsförkyld, hade nog lite feber idag, tillochmed. Och väääldigt torra händer.
Så jag lägger mig och vilar nu. Smörjer mig lite, pinar mig lite på spikmattan och läser lite ur en otäck bok.
Gött.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin