dagens jäsp

För den som inte såg det kan jag ju förtydliga - det sista prinsessfärgade pysslet var alltså en "strumpa" till varma stekpannors varma handtag. På bilden var det dock min vackra plättlagg som fick modella.

Det känns som jag har sovit bort hela den här dagen...
Men icke!
Jag var uppe straxt efter åtta imorse, åt frukost, löste korsord, for sedan till kyrkan i grannstan för att kopiera lite och sjunga upp mig. Sen for jag tillbaka till Jönköping och sjöng för killarna och tjejerna på RIA en stund.
Sen skulle Sara och jag gå på loppis, men då hade de redan plockat ihop sina saker.
Så istället for jag hem till far-min (i grannstan) och städade i hans kök medan han bytte mina däck. När jag var liten var det lite av vår grej, att byta däcken. Men dagens strumpbyxeklädda ben ville hellre vara inne i värmen.
Sen for jag hem till mig igen. Jag kokade en stor mugg te och lade mig i sängen med laptopen och såg på SATC åtföljt av en rejäl tantlur.
Det var nice.
Nu är klockan halv tio och jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska sjunga i gudstjänsten imorn, och inte riktigt vad jag ska säga heller...
Jag ska vara "also staring" imorgon i kyrkan... Jag och pastorn ska spela drama, jag ska berätta om mitt liv och mina drömmar, och sedan ska vi hjälpas åt lite grann med predikan. Hon börjar, jag fortsätter, hon avslutar. Plus att jag ska sjunga och instruera församlingen i att skriva lappar och sätta upp på skärmar, helst utan att låta som en dagisfröken...
Håhåjaja....
Jag har iallafall bränt en skiva med musiken som ska spelas under "lappskrivningen", nu ska jag bara bestämma vilka spår som passar....
Lite Room Service kanske hjälper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin