fredag i punkform, delvis

Gynekologiskt cellprov i ottan (aj)
Hem och blunda en stund till
Vakna kvart i två
Lite för sen till jobbet vid tre
Mer jobb

Kvällspromenad med iskall haka
Nygräddade plättar med ekologisk jordgubbsylt, mängder av levande ljus och korsord
Tvätt
Disk
Städ
Brödbak del 1
Och sånt därnt

Just disk tycker jag är väääldigt tråkigt, därför är det ofta väldigt mycket disk när jag väl tar tag i det. Ungefär som med tvätten. Det är en månad sen jag paniktvättade "det viktigaste" hemma hos mamma och pappa, övrig tvätt har legat säkert sen en månad innan dess. Men nu alltså.
Men för er som också tycker disk är tråkigt vill jag berätta hur jag gör, kanske kan jag inspirera;
Först häller jag upp vatten, diskar lite små grejer medan vattnet rinner.
Sen fyller jag diskhon med lagom mycket disk för att kunna diska.
När jag tömt på disk fyller jag på igen, i samma vatten alltså, låter disken ligga och mysa lite i vattnet medan jag går och gör något annat.
Läser en blogg, hänger tvätt, städar toa, skriver på bloggen, övar på körnoterna, sätter en bröddeg...
Och naturligtvis är bra musik ett måste. Ella Fitzgerald är ett synnerligen bra val.

Ja-a, så går både disken och kvällen åt.
Nu ska jag fixa färdigt degen som får jäsa i kylen över natten, påbörja en färskost, städa toa och hänga en maskin tvätt till, om nån timma.
Sedan tar jag natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin