dagens tårar

Vilken dag det blev, tillslut.

Efter en frusen natt och sovmorgon som tog slut alldeles för snabbt försökte jag komma igång, men i kylan blir jag snudd på apatisk. Jag tog en tur till Ö&B för att peppa mig, det hjälpte lite grann. Ända tills jag kom hem till kylan igen.
Efter en brunch bestående av makaroner åkte jag och jobbade. Två gruppboenden får musikstund på fredagseftermiddan. Och det är så trevligt så.
Direkt efter jobbet hämtade mamma mig och så for vi till Habo. Eller Fiskebäck. Eller nåt sånt. På kvällsmat med så sjukt trevligt sällskap. Jag blir alltid lika glatt förvånad över hur trevliga människor det finns. Gött.
Ett gammalt och mysigt hus nästan mitt i skogen, till på köpet.
Åh, så varmt och mysigt det blir inuti. Att vi dessutom fick sjukt god vegansk mat, mycket från egna trädgården, det var ju inte så pjåkigt det heller.
Efter många goda skratt ville mamma åka hem, hon ska upp imorn och jobba ett litet smidigt 12timmars pass, nämligen. Så vi for. När jag släptes av vid min bil fick jag en kasse. En mycket, mycket bra kasse. Mor och far har varit på Öland en vecka och hade med sig en hälsning hem, så att säga, och så fyllde de ut den lite grann med delar av skörden från trädgården där hemma.
Jag lade upp innehållet i kassen i en korg för att det skulle synas bättre.

I kassen fanns:
Ett Grönhögsbröd, en påse med kravlök, torkade lavendelblommor, jordgubbsdryck, en majskolv, ett paket Ölandskrisp, en påse med karameller, ett mycket gott te, spagettikrydda och brödkrydda och vitlöksflakes från Ölands Örtagård. En påse med gula och röda tomater och en påse med gula och orange morötter och ett par palsternackor från egna trädgården.

 

Vilken rikedom. Jag känner mig lite som Ernst. Men när jag satt där på golvet och plockade upp sak efter sak ur kassen och luktade och kände blev jag alldeles tårögd. Så himla fint!

Mm, sen fick jag lov att ta tag i disken som hade blivit "bortglömd" ett par dar. Jag blev lite konfunderad över varför det kändes så varmt och på ren impuls så la jag handen på elementet. Och Prais the Lord and the landlord! Det var varmt!
Återigen blev ögonen tårfyllda och jag gick andäktigt runt i lägenheten och lade händerna på varje element och alla var (och är) de varma.
Ja, jag är onödigt blödig ikväll, men jag mår såå dåligt av kyla, och har varit spänd och konstig i flera dagar. Väderomslaget känns i hela kroppen. Mitt på dagen idag försökte jag värma mig med en varm dusch och blev faktiskt behagligt varm, men inom en minut efter att jag stängt av vattnet frös jag så jag skakade igen...
Men nu har jag varmt i mina rum och nu är disken ren.
Nu tar jag helg med gott mod.


Trackback
Follow on Bloglovin