förbistring

Idag skolkade jag från körövningen och satt i soffan och glodde på roomservice på datorn istället.
Och stickade på en julklapp. Och av bara farten slängde jag upp en badrumshylla på väggen ovanför köksbordet mitt i diskningen. Helt galet. Och galet fint. Kvällen alltså.
Det behövdes idag. Tjugo över sju imorse vaknade jag av att hantverkare började riva huset. Det lät så iallafall. Det pasasde inte riktigt in i min tidsplan.
Sen hade jag ont i magen och rapade hela förmiddagen. Det smakade jäst. Skitskumt.
Men jobb blev det. Obviously.
Och så. Inte så mycket att berätta egentligen.
Om det är bra väder (torrt) imorn så har jag tänkt att gå en runda med en kasse och plocka nypon. Mmmm.

Idag fick jag ett trevligt sms
"Jag har äppelmos till dig! när kan du hämta?"
Mamma har lärt sig göra, inte bara mellanslag mellan orden, inte bara punkter utan också utropstecken och frågetecken!
Och hon har kokat äppelmos till mig, bara mig! (Nåja, antagligen inte bara till mig, men till mig också.)

Och en sak till, som jag tycker är kul.
En estnisk vän heter Aix på msn, eftersom han heter Aivo på riktigt.
Efter hans namn, på msn står det "väga muhe".
Hihihi, inte skulle jag skryta om att jag väger mycket på msn inte!
(Snarare tvärtom, eh?)
Fast enligt google translate översätts "väga muhe" från estniska till svenska med "very mellow".
Nåväl...

här kommer kvällens bildspel:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin