oj...

Vilken dag!

Alldeles i denna stund sitter jag och plankar Blue Hawaii. Bara en sån sak.

Igårkväll kröp jag till sängs otippat tidigt och var konstigt matt. Antar att det på något sätt var relaterat till mitt förvärvade finger-aj.
Ja, imorse fick jag pallra mig upp okristligt tidigt och försöka få ordning på saker och ting, och ja, helt otippat så missade jag bussen till råga på allt!
Eller ja.. Det var väl faktiskt lite otippat, med tanke på att jag typ aldrig gör det...
Ja, jag insåg iallafall situationens allvar och tog bilen istället, vilken innebar att jag hann svänga förbi det, för ölandssemester tillfälligt övergivna föräldrahemmet där det finns en prima tvättmaskin. Fantastiskt ibland, hur saker bara löser sig, liksom.
Ja, sen jobbade jag knappt 8 timmar, varav drygt 7 av dem spenderades med att glo som en idiot på den där dumburken. Ibland tycker jag att mitt (ena) jobb är behagligt slappt, ibland, som idag, tycker jag att det är vedervärdigt. Nåja...
Efter förrättat värv gick jag "hem" till Bullerbyn igen och hängde tvätt och klädde om sittdynan i/på/till/för den däringa gungstolen. Sydde lite, sköt en massa med häftpistol och skruvade lite för energiskt på de lååånga skruvarna.
Men bra blev det, till slut. Eller nej... Men jag är mycket nöjd, det ska väl ändåså inte bli perfekt första gången man klär om en stoppad möbel, heller?!
Nu får jag bara vänta på att de där päronen kommer hem från ön så de kan hjälpa mig att frakta hit åbäket, den är på tok för stor för min lilla automobil.

M-m, sen var det körövning. Och så...
Ja, sen skulle jag köra hem, och passa på att handla på vägen.
Helt ofrivilligt råkade jag helljusblinka på en polisbil som stod i vägrenen. Det var först när jag passerade bilen som jag insåg att det var just en polisbil. Tror ni den svängde ut precis då och körde precis bakom mig typ skitlångt?!
Jag blev så rädd, så rädd...
Jag har inte ens tänkt på det själv, men Patrik (tror jag det var :S) tittade på mitt körkort förra veckan och konstaterade att jag bara har 2 månader kvar av min prövotid.
Jag visste ju egentligen att man inte blir av med lappen för att man råkar helljusblinka lite, men oj, vad tydligt jag såg den segla längre och längre bort från min ägo...
Men sen svängde polisgrisarna ner på motorvägen, då pustade jag ut.

Ja, och nu kommer sista rycket här.
Jo, jag hade glömt alla mina tepåsar hemma idag, jag brukar annars ha med mig ett par stycken till jobbet.
Så jag tänkte trösta mig med att köpa nån ny sort när jag ändå var och handlade.
Och oj. Jag fastnade.
Nåja, jag fick syn på en rättvisemärkt och ekologisk sort med en passionsfrukt på framsidan. Passionste, hette det visst. Grönt, naturligtvis.
Och gissa vad det, bland annat innehåller....
Jo, det ska jag tala om.
Det innehåller, bland annat annanas bitar.
Nej! Jag lovar, det är sant. Jag driver inte med dig.
Det innehåller annanas bitar....
Det är tametusan INTE okej.
Folk går arbetslösa och det finns helt uppenbart stora behov av korrekturläsare.
Tvi. Ja, jag stavar och skriver också fel ibland, men inte tusan trycker jag upp det i massexemplar och säljer...
Tvi!

Lite svårfotad med mobilkamera, skymningsljus, luftmadrass och träningscykel, men där är han iallafall.

Den gamla stolen som har fått ytterligare en renovering. Den tredje i ordningen sedan den köptes av min mor.


Trackback
Follow on Bloglovin