stackars fingrarna

Jag spelar gitarr sammanlagt en timma i veckan, och let me tell you att det gör ont i fingrarna att spela så sällan.
Idag gör det av någon anledning ännu mer ont än vanligt, och dessutom i båda händerna.
Jag fick i uppgift att renskriva en genomförandeplan. Det är så hemliga papper att man inte får skriva det på datorn, eftersom det kan bli sparat nånstans, men min handstil lämpar sig inte riktigt för så viktiga dokument.
Jag släpade fram min älskade gamla skrivmaskin.
I högstadiet var det ofta arbeten som skulle skrivas på dator, men vi hade ingen skrivare, så jag investerade i en skrivmaskin från second hand, tror den kostade mig 45 kronor.
Som sagt, den åkte fram i kväll igen och jag har suttit och knackat och knackat.
Mina fingertoppar molar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin