drömtydare sökes

Imorse kom jag hem från sommarns sista pass som semestervikarie. Efter två knäckemackor och lite kliande i huvet pågrund av korsordet som ligger på köksbordet gick jag och la mig.
Och jag drömde.
Vi var nog på scoutläger, tror jag, och skulle på nån spårning eller poängjakt, simmandes mellan öar i ett relativt strömt vattendrag. Det var vädigt mysigt och fint och bra och vackert på alla sätt och vis.
Efter ett tag så tyckte jag att tjejen jag hade framför mig började se väldigt konstig ut under vattnet. Vid nästa landstigning märkte jag att vi alla hade fått väldigt gälla röster, och att jag var mer lång-smal.
Jag anade vad som var på väg att hända, i sann Harry Potter-anda. Ja, inte så värst Harry Potter'skt egentligen, men i drömmen tänkte jag att det var så.
Ja, vi höll alltså på att förvandlas till sjöjungfrur. Fast bara när vi var i vattnet, när väl förvandlingen var skedd, då skulle vi kunna växla mellan jungfru och mänska som vi själva ville.
Nåja, ner i vattnet igen, och jag märkte att även mina tänder hade blivit längre och vassare. "All part of the change" tänkte jag, helt oskyldigt. Men då sam en fisk plötsligt förbi. Och reflexmässigt insåg jag att jag ville äta den. Rå. Levande.

Vad tusan betyder det?!

Kommentarer
roOs säger:

äre inte en såndär klassisk "myntet har alltid 2 sidor" vackert o fint att bli sjöjungfru, baksidan är att du får äta slemmig rå fisk dagarna i ända, även om du får allt du hoppas o önsakr hr i livet så finns det alltid en baksida som man först inte tänkt på, men likväl kommer den finnas där

2010-08-09 | 16:17:32
maja säger:

hmm.... klokt....

Det låter ju faktiskt vettigt

2010-08-09 | 16:33:23
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/
Storebror säger:

Låter som synopsis på en bra short story.

2010-08-09 | 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin