brainstorm



Every now and then skriver någon piffigt kreativ bloggerska ett inlägg om vad hon har i sin handväska, och det är snarare regel än undantag att de bär runt på ett vackert block och en fin penna för att alltid kunna plita ner en idé eller ett citat eller en påminnelse.
Jag blir alltid inspirerad av den tanken, men har insett att det inte funkar för mig.
Har jag ett fint block censurerar jag mig själv. I ett fint block får man bara skriva fina saker. Bra saker, smarta saker.
En dag stoppade jag ner ett högst alldagligt block och en särdeles tråkig penna i min väska, och sidorna började fyllas. I ett fult block får tanken härja fritt.
Kuriosa: blocket och pennan har jag fått av Navid. Där ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin