dagens begivelser

Efter jobben idag trillade jag in hos mamma och pappa för att låna bilen. Min skitbil står fortfarande på verkstan...
Ja, de bjöd på kvällsmat och vi såg på lokalnyheterna. Det omtalade vapendramat med automateld var tydligen bara tio polispatruller och en soft airgun.
Pappa har klippt ner julgranen för att slippa sopa barr resten av året, kvar i toppen av den samme hänger de två garntomtarna som fick äran att agera stjärna förra (!) året. Det såg nästan precis ut som när pluto har rivit hela musses gran och de två små jordekorrarna sitter darrande i toppen.
Gulligt.
Jag fick en sen julklapp, ett par gamla favoritskor som pappa lämnat in på klackning.
På väg hem tog jag med mig mamma för att åka och köpa tidningen, en bok om surdegsbröd fanns nämligen som bilaga och både jag och mor ville ha varsinn, och det visade sig att man fick köpa två bilagor till en tidning. På vägen från affärn diskuterade vi detta fenomen och tyckte det var lite mystiskt.
Mamma påpekade dock att på torsdagar kan man ju köpa tvbilagan också, och då kanske man vill ha receptboken också. Jag protesterade och menade att tvbilagan kommer på onsdagar.
Tilläggas bör kanske att varken mor eller jag alls köper denna tidning i vanliga fall.
Hennes tes bygger på att "en brukare nära henne" alltid köper tvbilagan på tordagar, jag protesterade därför att "en brukare nära mig" alltid köper bilagan på onsdagar.
Tänka sig, så mycket man påverkas av sitt jobb...
Nåja. Jag släppte av mamma och for till en annan affär för att handla.
Det blev 4 krukväxter och lite annat krafs. Härmed har blommorna fått grepp även om mitt sovrum.
Ja-a, inte mig emot. De är vackra och rogivande att se på, och de är bra för luften.
Ja, jag har nämligen läst ett reportage om just det.
De avger syre, bryter ner skadliga ämnen som exempelvis datorer och annan elektrisk utrustning avger och de ökar luftfuktigheten, vilket NASA redan på 1980talet kom fram till är av stor vikt för vårt välmående.
Så det så.
Ja, naturligtvis kan jag inte bara ställa in nya blommor i sina krukor i det fönster där inga redan står.
Nejdå. De gamla ska flyttas om, krukor ska bytas, fram och tillbaka.
Ja, det är mysigt att ha något att mokla med hursomhelst.

Men nu får det alldeles straxt räcka för idag, imorgon har jag en sån där tidig morgon, nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin