dagens bokköp

På väg hem för lunch stannade jag till på en secondhandbutik och botaniserade.
Jag kom fram till bokhyllan och blev stående. Efter en stund föll mina ögon på dessa fyra.
Underbaraclara har skrivit, ett par gånger, om att hon ligger på soffan med en filt och läser Agatha, och jag har tyckt det låter så mysigt, och grämt mig lite över att jag bara har läst den där om negerpojkarna (fast där var inga (hahah, fattar ni dubbelskämtet? (om man nu kan kalla det det... nåja... Men Pelle åtminstone? Du fattar? Och storebror?)))

Så nu ska jag läsa Christie jag också. Sen. När jag har läst färdigt "en annorlunda barndom". Eller så blir det något mer emellan. Vem vet.

Ja, jag köpte hursomhelst ett grymt bra plagg att läsa böckerna i också.

 



Ja, idag har jag varit produktiv så det räcker och blir över.
Efter första jobbet och bokfyndandet påminde min tvättkorg mig om att jag inte har tvättat sen november.
Tackochlov var tvättstugan nästan ledig, så jag håller på för fullt fortfarande.
Till lunch kokade jag en mycket smakrik och... *host* stark soppa. Jag glömde visst bort att chillifrukt och paprika inte bara är gott utan, ja, starkt också.
Ja, sen jobbade jag lite till, for hem, hängde tvätt, satte en bröddeg. Surdeg är kung, minst sagt!
Jag slog in paket, fast jag tänker inte avslöja vad det är i än, det ska ni få se i helgen, och täckte kökgolvet med papper som ska sättas in i häften, satte in drygt hälften och diskade hela diskberget och ändrade om mitt schema så att det stämmer.
Ojojoj, när klockan var fem skulle brödet jäsa andra jäsningen, 45 minuter och sedan gräddas i knappt 40. Fast justja, jag skulle vara i kyrkan och förbereda kvällens scoutmöte vid 18. Aj då.
Det fick bli sen ankomst och bröd som stod kvar i ångbastuugn på eftervärme.
Brödet blev ganska degigt, men väldigt gott, så - slutet gott allting gott.

Dock är jag väldigt trött nu, och har lite ischias.
Fast jag får lov att vara uppe ett tag till så jag hinner hänga sista tvätten också, så slipper jag göra´t imorn.

Har ni haft en bra dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin