leningrad

Oj, vilken omvälvande dag det blev.

Efter en mysig sovmorgon for jag hem till far-min och åt lunch, och sedan for vi tillbaka till stan och gick på bilaffärn.
Så nu är jag clioägare, de räknar med att kunna leverera bilen i månadsskiftet. Helt galet.
Men ja, jag är trött på "bättre" begagnade bilar som inte fungerar för mig.

Konstigt...
Ja, sen for jag till Tesa på examensöppethuskalas, möttes i dörren av en fullt uniformerad polis med det största leendet någonsin. Härliga tider.
Mer rätt männska till att bli polis får man ju leta efter.
Ja-a, där förlöpte eftermiddagen och kvällen raskt, med dubla efterrätter.

På hemvägen stannade jag på ica för att förse mig med förnödenheter och övertygades återigen om att jag aldrig skulle klara av att sitta i kassan i en affär. Jag skulle vara så fruktansvärt nyfiken på varför folk handlar som de gör.
Efter mig i kön stod en herre med två barn som var sisådär i femårsåldern. Att ens ha med sig barn i den kalibern till affärn halv tio en lördagskväll förvånar mig.
Vad de köpte?
Femton stycken 200grams chokladkakor.
Varför?

Nåja. Nu sitter jag hemma med lätt huvudvärk, dricker te, läser bloggar och undrar varför slovakiska radio symfoniorkestern får plats på spotify med så dåliga inspelningar.
Deras version av leningradsymfonin (Shostakovich) är inget att hänga i granen, och det allegrettot är kanske det vackraste som har skrivits.
Ever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin