om film

Det görs så mycket skitfilm i USA som sprids över världen i skrämmande takt. Bara för att den är amerikansk.
Är det inte typ att det görs 5 gånger fler produktioner i Bollywood än Hollywood? Det är nåt i den stilen iallafall och ändå ser man inget av det. Om man inte medvetet letar.
Jag har inte sett något alls från Bollywood, så jag ska inte försöka påstå att det är bättre kvalité, men eftersom omväxling förnöjer borde det i sig borga för viss kvalitét, right?
Nåja, nu har jag sett två klassiska rullar, som inte är så värst amerikanska.
Gamla goda Amelie höll mig sällskap i gårkväll och i kväll fick den mexikanska Charmschool göra det.
Det är så uppfriskande att se saker och ting ur andra vinklar, på nåt vis.

Jag önskar jag var bättre på språk dock. Det är så träligt att behöva hålla ögonen på textremsan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin