Örebroweekend

Som sagt blev min helg till största belåtenhet.
God mat, nybakt bröd (två gånger, tillochmed), massor med vitlök, ännu mer te, symfonisk julkonsert, sällskapsspel, fantastiskt sällskap och så vidare.

Många timmar tåg blev det, det var ju SJ.....
Nåja, jag gillar att åka tåg, så länge de håller tabellen, iallafall.
Jag passade på att lyssna in mig på nya jobblåtar, alltså bara dålig musik hela vägen. Men några av låtarna har iallafall satt sig så pass bra att jag snart kan byta sångbok på mina gruppboendespelningar, och det är sannerligen inte ett dugg för tidigt.
Jo, jag gillar tåg, det är så spännande att titta på folk. En kille i 25årsåldern satt helt ogenerat och läste en sån där tidning med lättklädda flickor i, någon pratade högljudt i telefon (jag fattar inte hur de gör. Min telefon har bara högst fläckvis täckning på tåg...) och på hemvägen satt mitt ex´s dotters mamma ett par stolar bort.
Det är liksom sällan tråkigt att åka tåg, men blir serverad tankar och funderingar på silverfat.
Förlåt, järnmalmskenor.
Jaja, det har jag skrivit om förr, men faktum kvarstår.
När jag kom hem satte jag mig vid datorn direkt och läste ikapp en massa bloggar.
Kitty hade också åkt tåg, och träffat en mycket mystiskt sovande norrman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin