något av en sammanfattning

Åh, jag har vart på semester i Halmstad. Eller mja, utanför, vid havet.
Med hela familjen. Storebror låg dock lågt efter trippen till akuten det första han gjorde.
Fina, fina dagar med saltstänk i håret.
Igår fylde jag år, och Sam sa "Maja" dagen till ära. Vi for hem i en air conditionerad bil, alltså, jag fick klä på mig långärmat i värmen för att inte förfrysa.
Det behövdes inte idag, kan jag lova er.
Jag vet inte, kanske har det vart lika varmt i hela landet, men här har det verkligen vart helt sjukt. Jag brukar inte fara särskilt illa av värmen, men idag kunde jag knappt bete mig alls. Jag for med Patrik till en sjö för att svalka av oss lite. Jag låg på mitt gamla lapptäcke i solen och kunde inte hålla mig vaken. Jag kunde ens inte låta bli att snarka, är det ett ålderstecken? Mamma har vid ett par tillfällen fått gå in och lägga sig för att hon suttit ute i hammocken och inte hållt sig vaken mer än att hon vaknat när hon snarkat. Oj vilken svenska....
Nåja. Idag var det hurellerhur tvåårskalas. Oh, så mysigt. Men så illa, äckligt varmt. Efter en regnskur gick det iallafall att andas, då var det mysigt igen.
När de övriga gästerna hade åkt hem fick jag låna lillebror, han är snart 9 veckor gammal, och så gick jag och storebror ner i hans arbetsrum i källrn och plockade ihop ljudböcker åt mig och torkade bäbiskräks från mig och lillebror.

Ja-a... Så fort temperaturen i mitt sovrum är lägre än 22 ska jag lägga mig och sova. Fem kvart i timmen ska jag sova, minst. För att stilla er nyfikenhet kan jag ju bara flika in så där att när jag kom hem nu, tjugo över tio var det fortfarande 29 grader i sovrummet. Bara två grader svalare än det var i morse. INTE OKEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin