dagens

När hantverkar´n kom tillbaka efter ett par timmar så påpekade jag att toastolen stod och rann och att golvbrunnen i duschen inte gjorde det. Att vattnet inte rinner undan alltså.
Han muttrade ungefär lika surt som han gjorde om det igår, men då hoppade jag på värden som sa åt honom att han fick göra vad som behövdes.
Men det ska han komma tillbaka imorn och göra, sa han. Han behövde tydligen en svets. Fast sen kom han tillbaka ändå och sen vart toan tyst iallafall.
Ja, ingen sovmorgon imorn heller, alltså.
Det kan det ju vara värt, men det är lite surt så här på min semester, och med så pass dåligt väder att jag faktiskt kan vistas i sovrummet efter 8 på morron.
Nåja.
Kul också att när hantverkarn väl var klar i köket så fick jag börja med att städa upp efter honom. Det hör väl förvisso till vanligheterna. Men sen fick jag fixa ett rör som droppade så jag hade en mindre sjö i skåpet. Och sen fick jag också lov att såga ur hyllorna i det skåpet eftersom han satt dit ett nytt rör.
I min verktygslåda finns bara lillebror figursåg ur sågfamiljen. Som sedan tidigare har ett tämligen böjt blad. Det lät jag inte hindra mig.
Efter ett par minuters furiöst (är det ett ord?) sågande passade hyllan och jag hade så ont i sidan av ryggen att jag knappt kunde andas, fick vackla in till sängen och lägga mig och vila för att alls kunna andas. Jag somnade men det gick inte över.
Och så regnar det.
En riktigt härlig dag, I´ll say....
Not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin