lördag, so far

Igårkväll satte jag två bröddegar, en på torrjäst och en på surdeg. Planen var att de skulle jäsa över natten, så skulle jag gå upp vid tiosnåret idag och baka ut dem.

Vid tiosnåret vaknade jag och visste inte vart jag skulle ta vägen.
Maken till mensvärk alltså....
Jag lyckades ta mig dubbelvikt ur sängen, fick tag i två alvedon och ett glas vatten, sen var det bara att inta sängen igen och försöka att andas djupt.

 

Halv ett vaknade jag igen, och kände mig som en mänska igen, om än som en ynklig liten lort till mänska.

Jag kavlade upp ärmarna och plockade fram en bröddeg i taget.
Ingen av dem hade jäst........

Envis som synden, och minst lika snål, gräddade jag dem ändå. Jästlimpan jäste faktiskt upp lite grann i ugnen...


Och nej, det var väl ingen högoddsare precis, att jag brände mig på plåten.

 

 

För att försöka muntra upp mig lite plockade jag ner två vackra zinkkrukor och planterade om mina solrosskott.
När jag groddade solrosfrön, inspirerad av Clara så lät jag två skott slå rot, you see.

 

Ja, det blev rätt bra, tycker jag nog.

Och några av mina växter ska få "go to a farm upstate".

Fast på riktigt, de ska få flytta till mammas trädgård och där kommer de, om de överlever flytten, att få ett liv i friska luften och det är väl vad växterna egentligen vill, tror jag.

Då blir det lite mer plats i mina fönster också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin