dagens sammanfattning

Okej, om man bortser från allt det där jobbiga, som att jag jobbade natt och således inte var särskilt redo för en ny arbetsdag efter det, att jag har skitont i kroppen och skavsår på fötterna och annat sånt därnt så kan jag ju iallafall konstantera att min barndoms skog, i vilken jag mer eller mindre regelbundet spenderat kvalitetstid fram tills knappt ett år sen, den står kvar och är lika vacker som alltid. (Lång mening....)
Efter färdig arbetsdag var jag i en affär och härjade till mig massa bra grejer, sen for jag hem till ...ja.. hemma fast inte där jag bor, och använde mammas och pappas dammsugare och eluttag nära porten, alltså, jag dammsög Ester invändigt. Sen tog jag mina nya skor (dum idé) och gick upp i skogen. Du storebror, vet du vad de hade gjort?!  Du vet där man går in i skogen efter grusplanen ovanför vingevägarna?  Det ständiga lerhålet? Där har de röjt undan alla träna och öst på typ en halvmeter tjockt med grus över leran...
Men bortom det är allt som det ska.
Åh, det var så vackert, spirande vårgrönska och fuktig dimma. Jag åt harsyra i mängder.
Just ja, jag fikade med nästan mammas kollegor idag också, på deras jobb. Det var värt.

Nu borde jag sova, imorn ska jag till Liseberg och jobba. Många timmar blir det och mycket regn också, verkar det som. Och mina källor säger mig att den där Pälä finns på Lisebergsområdet imorgon.

Åtminstone är här nystädat och renbäddat. Jag blir avslappnad av det, på nåt vis.

Hit me with some pepp!

Kommentarer
Anneli säger:

Du dricker yogite, du ä bäst, du ä snygg, du ä allt o ditt jobb ska vara helt galet lyckliga för att ha dig :):):) Göteborg alltid trevligt men ta inte nya skor vännen

2010-05-15 | 06:01:25
maja säger:

Åh, Nalleli, så himla fint. Tack :)

2010-05-15 | 08:36:02
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin