första advent

Hurra. Det är advent, det ääär adveeeent!

Tidig morgon idag, adventsgudstjänst i huskvarna. Jag fick sitta bredvid Sam en stund, innan han tröttnade.

Sen bjöd jag hem mig på lunch hos mor och far, för sen var det dags att infinna mig i öxnehagakyrkan för övning med kören och ytterligare en adventsgudstjänst. Med en bedårande slagverkare. Jag fattar inte riktigt vad det var som hände, det var som att jag blev 14 igen, på nåt vis. (Han var alltså väldigt vacker att se på, och jag blev alldeles fnissig...)

Jaja, det gick väldigt bra att sjunga, men oh, vad trött man blir av det, men det märker man ju inte förän efteråt.

Jag blev så trött så jag for hem och bytte om och sprang runt en sjö. Det är ungefär fem kilometer. På den sträckan hann jag möta samma löpare tre gånger. Jag håller stenhårt fast vid att det var han som var sjukt snabb och inte alls jag som var långsam. Så det så!

Nahh, well. Sen vankades det hursomhelst kvällsmat i ljussken. Första adventsljuset brinner, adventsljusstakarna i fönstret och min julbok har åkt fram också. Och så lyssnade jag på radiojulkalendern från typ -93, inspelad på kasset.

Mamma Mu och Kråkan, det är grejer det.

 

Det är inte det att jag är tjock, det är det inte.
Det är gräset som är för kort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin