min pappa

Min pappa är inte som andra pappor, tror jag. Jag har aldrig haft nån annan, så jag kan inte jämföra.
Igår åkte han tåg från Härnösand hela dan. Och spottade en massa kändisar.
I första klass, som staten tydligen bjuder sina anställda att resa, ingår kvällsblaskor och pappa lyckades rycka åt sig två, och märkte det halvvägs ner i gången till sin plats.
Där stod en skäggig karl och funderade på om han skulle sätta sig eller gå till bistron direkt. Eller på toa. Vad vet jag. Pappa tog tillfället i akt att bli av med ena tidningen iallafall, och karln tackade och satte sig.
Sedan informerade pappas sällskap honom om att det var självaste Lars Winnerbäck pappa försett med lektyr.
Way to go!

Idag åt jag på Max med mina föräldrar. Och försökte lära dem hur det går till. They were all over the place.
På restauranten lufsade en anställd runt i björndräkt. Pappa fjäskade till sig en kram, och lyckades i en snygg manöver trycka till med axeln så björnens huvud höll på att flyga all världens väg. Men det slutade 1-0 till björnen. Och alla i den fullsatta restauranten skrattade hjärtligt.
Det var fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin