nödstop?

Johodå, helgen och nattens känningar var på riktigt. No firedrill.
När jag stressar eller har för mycket omkring mig får jag ont i halsen. Direkt. Som ett brev på posten. Varför man nu jämför med det...
Om jag inte "drar i handbromsen" då, då blir det till sist panikattacker och så pass orörlig kropp att jag har svårt att ens ta mig ur sängen för att kissa. Det har jag fått lära den hårda vägen.
I natt vaknade jag flera gånger med en svidande hals och hoppades att det bara var nattdelirium, trots att jag ju kände det igår också, i kombination med hög puls.

Well. Jobbade en timma idag sen var jag precis färdig. Körde in till stan och gick upp till kontoret, lämnade några listor, slank in på Ica på väg tillbaka till bilen, köpte juice och fil och höll på att svimma. Skyhög puls, flämtande andning, genomsvett och domningar i benen.
Jag tackade tursamt nog nej till extrajobb idag och imorn.

Nu är det nämligen jag som letar rätt på handbromsen här.
Nu: horrisontalläge med 5 strumpstickor.
Sen: tanka energi på körrepet ikväll.
När energi finnes: sluta blogga så jädra klyschigt.

There we have it.
En mugg te också, kanske.
Om jag orkar gå ut till köket.
Och tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin