hurra!

Imorgon fyller min mamma år, och eftersom alla är upptagna med annat då, firar vi det idag.

Mamma själv passar på att jobba 12 timmar på sin födelsedag...

Nåja, jag har pysslat ihop en present till henne, som jag vill dela med mig av.

En sån där'n bra gå-bort-present eller till-nån-som-har-allt-present, och ja, det där är egentligen bara ursäkter för att pysslaren själv vill pyssla, men låt gå för det då.

 

Inspirationen kommer hursomhelst från dessa tepåsar, som jag hittade och stal bild på, nånstans.

 

Ja, jag gjorde som så att jag letade fram bilder på familjemedlemmar där de har armarna utåt, eller går att photoshoppa hjälpligt. Jag är ganska usel på att PSa, men va tusan, det är väl lite charmigt. Är man en hejjare på att teckna så kan man ju göra det.

Jag skrev ut bilderna, klippte ur dem lite grann, klistrade på dem på ett annat papper, klippte ur dem mer noggrant och lät dem sedan ligga i press en dag eller så.

Man kan ju såklart ta färdiga tepåsar och bara byta lappen på, men jag köpte ett löste (sjukt fult ord!) och tomma tepåsar, modell t-sac.

Jag har bara en pygméhäftapparat, så jag kunde inte sikta så bra, har man en större är det lättare att få klamrarna rakt. Men poängen är iallafall att fästa sina gubbar och gummor i överkant på påsen. Med te i. Förslagsvis.

 

När alla påsarna är klara får man stoppa ner dem lite försiktigt i en burk, så inte bilderna blir alldeles skrynkliga.

På med presentsnören. Och så kan man ju ge bort teet som är kvar också.

Särskilt om det är rött. Rött te är ingen idé att ha kvar själv. Ju.

M, mina gubbar fick inte riktigt samma hot-tub-känsla som kungafamiljen, men jag tror nog faktiskt att mamma kommer att uppskatta dem ändå.

Hurra, hurra, hurra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin