köket

 

Ny köksgardin. Tyget är köpt på IKEA, så alternativt...

Men det var faktiskt typ precis vad jag letade efter. Nåt Joseph Frank´skt som är ljust och går någorlunda ihop med bordsduken, duken som mer lite mer rosa ut på bilden än jag tycker den gör i verkligheten.

Ja, och så var det ju inte så dyrt då nej, äkta vara vore ju...hmm.. ja.. dyrare.


Let me spill my guts.

Jag har lämnat kvar stadkanten på båda långsidorna, och bara sicksackat uppe och nere, sen har jag nålat en kanal med säkerhetsnålar och bara skickat genom gardinstången, som ju bara hänger i två trådöglor från varsin spik på väggen.

I like it alot.

Om jag en dag kommer på nåt bättre att göra med tyget så är det helt fritt fram, och om det inte möter något annat öde än långgardin i mitt kök, så syns det ju ändå ingen skillnad.

Två andra saker jag gillar med min köksgardinsdesign är dels att jag har gardinen liksom bredvid fönstret istället för att täcka fönstret, dels för att få in maximalt med ljus i norrläget, och dels för att väggsnyfen bredvid fönstret var svår att göra nåt kul med OCH för att jag passar på att smygförvara två klappstolar bakom gardinen. Passande längd för det, liksom.

Ja-a, jag tycker att jag är skitsmart.

Fråga - storebror: vart kommer det här ifrån?

 


Kommentarer
Storebror säger:

Nicaragua, Peru, El Salvador?



Det var någon form av soloidaritetvara från förtryckta fattiga människor någonstans i SydAmerika där det var någon form av bekymmer då du fick det, tror att det var El Salvador men är inte säker. Fin är den i alla fall, följde det med ett mindre kors att hänga om halsen, eller har jag slarvat bort det?

2010-10-09 | 21:22:47
sessy säger:

nej, det försvann nog nånstans på vägen isåfall.

2010-10-09 | 21:35:38
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/
Storebror säger:

Jag har för mig att det var några stackars bönder som bodde i en djungel och så kom det en jordbävning och då var det massa multinationella företag som köpte upp alla kaffekvoter så att bönderna var tvungna att sälja sitt kaffe jättebilligt och blev panka och sen kom det massa skurkar med vita kostymer och hästsvansar och sa att dom skulle börja koka kokain istället och sen var det massa fattiga barn som var sjuka och då kom en gammal klok bondgubbe med stråhatt på att de kunde göra två kors istället för knark o sälja o så köpte jag dom och räddade alla.



Eller typ i alla fall, det var en jordbävning och nått med kaffepriser.

2010-10-09 | 22:25:12
sessy säger:

det låter ju tyvärr fullt rimligt

2010-10-10 | 10:27:08
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin