SSB

Jag kom på en ny sak ikväll.
Sjukt värt.
I min frys fanns sånt därnt kritvitt skitbröd som är väldigt gott. Så fram med det, på med stekpannan på spisen, hög värme, i med en brödskiva och vänta tills det luktar lite bränt.
Sen på med mycket smör och i med nästa brödskiva. (Har man ingen brödrost så har man inte...)
Att sitta på en pall framför spisen och känna värmen, äta bröd i takt med att nästa blir färdigrostad.
Och när man är sjuk så får man bre på med mer smör när första lagret har smält. Och andra. Minst.


Den förste som plockar förkortningen i titeln vinner....hmm... en rostad macka i mitt kök.
SATC får ni som ledtråd.

Kommentarer
Patrik säger:

Single, Sad and Bored

2010-10-07 | 00:38:40
Storebror säger:

Lägg folie direkt på plattan och sen mackan uppanpå, funkar ännu bättre, är brödrost ett julklappstips kanske?

2010-10-07 | 10:35:45
sessy säger:

patrik - nope :)



storebror - aha, du tänker så. jag har dock hört/fått för mig att aluminiumfolie är en av de största miljöbovarna i ett medelsvenssonskt hem, så jag äger faktiskt ingen. Och mitt kök är nog för litet för att härbärgera en brödrost, med tanke på hur pass sällan jag är sugen på rostat bröd.

men bra tänkt:)

2010-10-07 | 11:53:38
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin