up yours!

 

Jag tycker så innerligt illa om den här tiden på året.

Inte nog med att det blir mörkt och halt och sånt skit. Det blir kallt. Det blir kallt och det är lågtryck mest hela tiden. Jag gillar inte lågtryck och jag gillar inte låga temperaturer. Särskilt inte i kombination med varandra. (Dock väljer jag tusen gånger hellre -15 och högtryck än +-0 och lågtryck...)
Något händer i min kropp. Muskler och leder liksom låser sig. Och gör för j***a ont. Det knakar och smäller och har sig när jag försöker röra mig. Om jag har tur. Allt, precis allt gör ont.

Och så vet jag ju att det bara kommer bli värre framtills vinterhögtrycken kommer fram i januari... Om jag har tur...

And, oh, did I mention att värktabletter inte hjälper ett dugg? Både erfarenhet och mina läkara har vart så vänliga att upplysa mig om detta.

 

Imorse vaknade jag med en knappt brukbar hand och med ryggen som i nåt slags skruvstäd.
Och idag ska jag spela piano i åtminstone tre timmar.

Imorgon likaså.

Så i ett tappert försök att värma/mjuka/lea upp kroppen lite försökte jag mig på att springa en sväng.

Det gick... ju...  så där bra....

 

Ortos på, sen är det inget att göra, mer än att hålla tillbaka smärttårarna och försöka stå ut. Och ta på en extra kofta.

Och ja, mitt humör påverkas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin