kör...

Idag drog "min" kör igång igen.
Tametusan, va gött det är att sjunga i kör. Dagens rep lät förvisso riktigt dåligt, men det var ändå kvalitet.
Vi fick ihop fyra damer i kören idag. Nån i Jönköpingstrakten som är rätt bra och är sugen på en vass kör, så hojta.

Nåväl, när jag kikade igenom de uppdaterade bloggarna på min Bloglovin´lista hittade jag denna video, som är rätt galen. Galet bra.
Något får mig dock att vilja utbrista "Gungagungagung, gungagungagung, gungagungagung guuuung", men jag vet att det är till mycken liten nytta, då detta interna skämtliknande utspel antagligen bara förstås av basarna och tenorerna i min gymnasiekör, då den syftar på några av första sopranerna och några av första tenorerna.
Och så vitt jag vet är det ungefär en, max två av sagda basar som någonsin tittar hit, och ingen endaste tenor.
Men tro mig, ni som inte förstår, det är kul, och ni (eller du) som förstår kan ju skratta lite grann.
Ni andra (och Pelle) får njuta av klippet.


Kommentarer
Svägerskan säger:

Åh jag är körsugen men känner inte att jag kan unna mig ett fritidsintresse med rådande familjeförhållanden...

2010-09-07 | 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin