kvällssyssla

 

Shit vilken dag!!!
Jag sov knappt i natt, och när jag väl somnade drömde jag att en tant på ett gruppboende var tandläkare som skulle rensa min hals för att den skulle sluta göra ont, hon grävde och fick loss både pastahjul och hallon.
Mystiskt.

Nåväl, tre jobb på rad, med sammanlagt mindre än en timmes mellanrum, sedan var jag en halvtimme sen till konfa, slängde i mig kvällsmat och grillade sedan korv åt scouterna innan jag hann sätta mig vid en flygel och öva lite inför söndagens gudstjänst, då jag ska sjunga.

Ja-a, jag var hemma cirka 13 timmar efter att jag for iväg imorse, och ändå är jag på bra humör...

Jag fattar inte grejen?!....

Konstigt.

Välan. Jag ordnade fram en mugg te, och let me tell you att förkylningste med slemlösande egenskaper nog är en av anledningarna till min braiga dag, drog på mig ett strumpbyxeben för att fortsätta gårdagens lagningsprojekt och bläddrade sakta men säkert fram genom olästa blogginglägg och hamnade hos Kajsa.
Och nu minns jag ju att jag har sett de där strumpbyxorna förut, så denimhjärtat på mina rödstrumpor kan jag nog inte ta åt mig äran för, och heller inte denimstjärnan jag som bäst syr fast i mitt skenben nu. Ja, inte just nu, alltså, men liksom "nu"... Ja, ni fattar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin