vilken helg...

Höga berg och djupa dalar...

Nåväl, i fredags  drog jag igång med vårstädning och tvättning och fönsterputs.
Alldeles för sent kom jag på att jag behövde mat också, och satte igång densamme. Efter 32 putsade fönsterrutor (4 dubbelfönster som är delbara) och innan maten var klar insåg jag att alla fönstrena var alldeles förskräckligt flammiga. Med blodsocker nånstans nere i källarn blev det alldeles för mycket. Hjältesmurfen kom förbi och hjälpte mig att hänga upp tvätten som var klar, få i lakan i sängen och den lagade maten i frysen, eftersom jag vid det laget var på tok för trött för att få i mig mat, och sen sov jag.

Lördagen började nollsextretio. Frukost, piff och sen åkte jag till halmstad. Lägerplanering i goda vänners lag.
Underbart att få andas lite havsluft, om än regnig och dimmig sådan.
Framåt eftermiddan bröt vi upp och for hemåt igen.
Mat, disk, dammsugning, iordningplockning av allt som lämnades i kaos i fredags. Sen kom Patrik med godis och läsk och vi såg på film, promenerade, spelade spel, såg på film igen fast jag somnade och vaknade nästan när Patrik sa hejdå.

Söndag. Överblivet godis till frukost och sen en tupplur. Sånt därnt man bara måste få unna sig ibland.
Nåja, sen tog jag mig lite i kragen och gjorde vid tvättkorgarna (ja, i pluralis. Jag tvättar så sällan jag bara kan...) Jag betalade räkningar, skrev körjournal, handlingslista, gick med återvinning, sådde spenat och paprika, putsade om 32 fönsterrutor, lagade mat, hängde tvätt, handlade mat.
Oh, så skööönt det är att beta av grejer. Få saker gjorda. Stryka från den mentala att-göra-listan.
Fantastiskt.
Underbar långpromenad i solskenet, i grönskande grönska och blommande blommor och nyfikna katter mest överallt. Det riktigt sticker i ögonen av allt vackert. Till och med förpubertala småpojkar är fina att se på när de plockar fram sina rullbrädor och njuter av vädret. (Nej, jag menar inte så....)
När jag kom hem fick jag en vattenklunk i vrångstrupen, hann precis få upp toadörren innan både vatten och maginnehåll spraymålade badrumsgolvet och mina knän blev smärtsamt bekanta med golvet.

Ja-a, höga berg och djupa dalar.
På det hela taget är jag nöjd med helgen ändå.
Oh, två bilder från helgen kommer här.

 

 

Spontant så tycker jag att det är rätt lagom storlek på vitlöksklyftorna om man måste dela ner dem i tre delar för att ens få plats i vitlökspressen. Då räcker det med två klyftor till en person.


Och jag kunde bara inte låta de här blommorna stå kvar. Jag kommer i skrivande stund inte alls på vad de heter, men jag tycker väldigt mycket om dem hurellerhur.

Underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin