hard to breath

Åh, jag älskar den där dagen på våren när man plötsligt inser att fönstret kan stå öppet lite längre än en 5minutersvädring.
Jag älskar dagen ett par veckor senare när man kan låta fönstret stå öppet nästan ända till läggdags.
Jag älskar de där första dagarna på vårkanten när fönstret får stå öppet hela natten och det luktar nåt otroligt gott. Överallt. Hela tiden.

Och jag hatar dagen på hösten när fönstrena måste stängas.
Jag avskyr att känna hur instängd luften är. Det luktar liksom ångest, återanvänt syre...
I flera dagar innan jag vänjer mig. Och jag hatar att veta att jag kommer att vänja mig vid det och inte tycka att det är jobbigt i flera månader, tills det blir vår igen.




This day is a black day.

Kommentarer
Helena säger:

Åh nej! Jag som tycker det är så skönt att det börjar bli svalt och blåsigt.

Hoppas du klarar din invänjning!

2011-09-01 | 22:59:28
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin