lördag

A day in a life of a fool.
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av min lördag.
Det glömde jag bort flera gånger, men jag delar med mig av det som fastnade.

 

Jag vaknade och var svettig, slängde av mig extrafilt och raggsockar och lättade på täcket, men det hjälpte inte. 25 grader sa termometern, så jag öppnade fönstret lite. Snö....

Hurra för helgfrukost! Urs, det måste väga tungt på vuxenpoängskontot det där.
Jag är ingen frukostmänniska, men på helgen hinner jag liksom ändå med att piffa lite extra och faktiskt tycka om det. Då är det hurra.

De senaste veckornas städning har saknat ett moment. Energin har tagit slut före dammsugningen. Men idag lyckades jag uppbåda energi. Det är ju skönt efteråt, heter det ju.

Medan dammsugarn gick varm hade jag diverse rotsaker i ugnen. Det tar alltid mycket längre tid än jag tror att baka dem mjuka. Efter ett bra tag var de klara hurellerhur, så då blev det lunch.
Osten på vegeschnizeln smälte efter en stund, då såg det lite mer aptitligt ut.

Jag åt vid datorn och tittade på Så ska det låta.

 

Jag handlade mat. Mitt kylskåp gör sig inte så bra på bild, och taklampan i köket är inte så bra på att hjälpa till. Mysbelysning var ordet.

 

Jag kokade gröt till kvällsmat. Fast det glömde jag alldeles bort att föreviga. Här är den odiskade grytan.

Fin va?

 

Efter gröten pälsade jag på mig massor med kläder för att gå ut och beskåda månen, som tydligen skulle vara helt galen just i natt. Jag spanade in genom mina fönster lite först.

Patrik kom i sin svarta dynamitbil. Jag fick skjuts. Vi for till stadsparken och utsikten. Men månen var en besvikelse. Såg ut som vanligt. Precis som vanligt.

Jag tog kort på Patrik istället. Och sen tog batteriet slut. Sämst.
Vi tog en tur ut på landet för att se på stjärnorna också, men det blev mest kast med liten snöboll.
Inget mer fastnade på bild alltså, men det var lite komeditittande och en tur till max också.
Ungefär så var min lördag.
Jag borde sova. Jag ska kanske till Borås på stickhappening imorn.
Tihihi. Eller nåt.
God natt!

Kommentarer
Patrik säger:

Dynamitbil? :) I like that

2011-03-20 | 14:31:40
sessy säger:

it´s gonna blow!!!!

2011-03-20 | 21:01:39
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin