våga ha drömmar...



Jag har, med ojämna mellanrum haft en återkommande dröm. Jag hoppar i från kanten men lyckas inte komma ner i vattnet, jag studsar på ytan och glider iväg. Jag har skrivit om det förr.
Jag tillhör inte dem som tror att alla drömmar alltid betyder nåt, men eftersom denna dröm återkommit såå många gånger har jag ändå trott att den betyder nåt. Att jag känner att jag misslyckas med något, något så enkelt som att lyckas hamna I vattnet när man hoppar i från kanten. Men jag vet inte vad...

Natten till igår drömde jag något nytt.
Jag dök ner i vattnet, ner under vattnet. Jag simmade hela bassänglängden bort under vattnet, vände och simmade tillbaka. Med flytväst på!
Jag har fortfarande ingen aning om vad saken gäller...


En kväll i maj 1991 fick jag för mig att det alldeles säkert skulle bli översvämning under natten, och att den skulle nå ända upp på berget där vi bodde, högst upp, och vidare upp till husets övervåning.
Ja-a, så vad gör man?  Jodå, man sover med flytväst helt enkelt, utifallomatt man liksom missar att vakna...
Inge konstigt med det.

Kommentarer
Helena säger:

Sockersöt bild!

2011-10-18 | 00:21:14
Bloggadress: http://roe.laff.se
Helena säger:

åh, och det där med drömmar... Vet inte om jag ska ge mig in på det ämnet. BUT I FEEL YA SISTAH!

2011-10-18 | 00:21:51
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin