onsdagslunch

Av nån, för mig obegriplig anledning känner jag större bloggpepp på lunchrasterna än på eftermiddagarna/kvällarna.
Jahaja, det är väl lika bra att rida på den vågen då, så att säga.

Idag sa schemat att det skulle bli en tight stresslunch, men så blev det inte. Ska jag berätta varför?
Klart jag ska!
Jag åkte till grannstan och hann inte ens parkera förän kollegan min kom flaxande och bekände att han glömt sin gitarr hemma, så det var nog smidigast att boka om. Jahaja. "Då ses vi sen då" sa jag och körde hem igen.

Tvättkorgen har svämmat över för länge och tvättstugan var ledig, så jag satte igång första maskinen. Första av 5 fulla maskiner. Haha.... Jag måste lära mig att tvätta lite oftare.
Nåja.

Jag gick ut på prommenad i friska luften.
Plockade blommor och stod kanske lite för länge på den där bron och stirrade på vattnet...


Ungefär 7 regndroppar hann träffa mig innan jag kom hem, pecis lagom tycker jag.


Väl hemma visade jag mig själv min allra skitnödigaste (kanske du tycker?) husmorssida.
Satte en tomat och löksoppa och tog fram några skivor surdegsbröd ur frysen.

Soppan ätes ur stor temugg, för jag gillar det.
Och så tittar jag på Så ska det låta på SVTplay.

Bra onsdag.



Edit!
Hahahha, so much for trying att skryta om mina husligheter.
Medan jag satt och läste bloggar kokade soppan torrt och blev svart.
Det fick blir varma koppen och mackor.
Inte så pjåkigt det heller.

Kommentarer
Anneli säger:

Du är helt underbar !!!!!

2012-04-25 | 18:15:44
sessy säger:

Anneli!!!! när ska vi fika? =)

2012-04-25 | 19:47:39
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/
Anneli säger:

Fika och vara kreativa??????

Men kom gärna på avslutningsutställningen nästa helg ;)

2012-04-26 | 20:42:13
sessy säger:

ja, hurra! jag ska försöka, det är märkligt mycket som ska hinnas med nästa helg, men jag tror tametusan att jag har tid till övers på fredagen. Jag ska göra mitt bästa för att komma loss från diverse åtaganden annars.

och ja, kreativt terep måste vi ha snart, tycker jag :)

2012-04-26 | 21:25:51
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin