EFIT

Ett Foto I Timmen, fredag



06.30 klockan ringer första gången.
Jag ligger och glor en stund innan jag är övertygad.



07.30 Stjälper i mig det sista tet för nu är det dags att åka till grannstan.
Assistentjobb hela dan.



08.30 Åker buss tillbaka till stan där jag bor, virkar.




09.30 Fikar i skogen med dagcentergänget.



10.30 Jobbar lite så här idag.
Fast mest gick jag och plockåt i blåbärsriset och smultronplantorna.



11.30 Äter finfredagslunch.... eller?....



12.30 I mitt jobb har vi aldrig rast. Så jag jobbar med att se på OS och virka.



13.30 Sitter med gänget ute och... ptja.. jag virkar...
(Ni som nu frestas att säga att jag har världens glidigaste jobb... Nej...
Ibland är det soft som tusan, men man måste vara på spänn hela tiden...
Det tar på krafterna, det också.)

 
14.30 Fredagsfika. Glass och bär. Gott.



15.30 På "hemväg", ja, hem till brukaren alltså.
Bara ett par hundra meter från där jag är uppväxt, här gick jag från bussen
varje dag i gymnasiet.
(OBS!  Ljug!  Jag gick alltid på andra sidan äldeboendet...)



16.30 Hemma hos mig. Suckar lite över tvätt som inte blivit invikt i
garderober och lådor idag heller... Väljer att titta på vackra blommor istället.



17.30 Rykande varm blåbärspaj hos Henriksson/Svensson.



18.30 Spel! Det går bra för orange (jag)



19.30 Rastning. Improviserad frisbeegolf och frisbeeboul i friardalen.



20.30 Tvättar av sandiga fötter.



21.30 Spelar igen. Det går uselt dåligt för orange...



22.30 Försöker minnas vart jag parkerade bilen



23.30 God natt.

Kommentarer
Anneli säger:

Godnatt!

2012-08-05 | 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin