Utmanad


Utmanad av Bera.
 
 
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.
 

  1. Jag hade bra betyg i skolan, VG och MVG i allt utom i svenska. Och ändå har jag otroligt svårt att bara gå med på att jag faktiskt förstår vad folk menar när det skriver "gör du".
    Det heter "vad gör du?" Det heter inte "fin du är" på svenska, hur mycket man än gillar Yoda, det heter "du är fin".
    Ja, lite av en språkwesserbisser.

  2. Jag gillar eller rent av älskar att lära mig nya saker, förutsatt att det visar sig att det är något jag är (ganska) bra på. Jag vill inte behöva vara dålig bara för att det är första/andra/tredje gångenJ jag försöker.

  3. Jag får en känsla av namn eller ord, och har ibland väldigt svårt att hålla isär orden eller namnen, eftersom de står för samma känsla. Jakob, Johan, Erik och Oskar är exempelvis tyyyp samma namn i mitt huvud.
    Just de namnen står dessutom för en övervägande majoritet bland pojkar jag varit mer intresserade av än andra...

  4. Jag tycker ungefär lika illa om att laga mat som jag önskar att jag tycker om det.

  5. Jag tycker om att springa, men har lite problem med att hålla mig frisk. Jag har aldrig sprungit längre än en mil men drömmer om ultra-distanser.

  6. Jag tycker det är väldigt jobbigt att inte förstå saker. När jag inte förstår vad någon säger eller menar och frågar och ber om förklaringar och ändå inte förstår tappar jag på nåt vis fotfästet och tvivlar på det mesta jag trodde jag förstod. Det är jobbigt.

  7. Jag har märkt att ibland är det lättaste sättet att orka med en människa att skratta åt henne. Då gäller det att kunna göra det så det inte märks...

  8. Jag gillar tejp. Jag har minst 13 tejprullar av minst 9 olika sorter. Hurra för tejp!!
 
Och så till utmanandet. Jag har inte så förskräckligt många bloggvänner, så jag får svårt att skrapa ihop 4.
Två damer jag däremot vill utmana och läsa spännande inlägg hos är Helena och Karina.
 

Kommentarer
M säger:

Hmm okay känner mig rätt utpekad på 1:an...

Svar: det kan ligga nåt i det...
maja

2012-08-28 | 17:49:31
Helena säger:

Hallåååå däääär!
Hmmm okej då. ^_^

2012-08-29 | 00:50:55
Bloggadress: http://roe.laff.se
Helena säger:

Hah! 7an var bäst!

Svar: =) jamen ibland är det bara så ...
maja

2012-08-29 | 00:52:24
Bloggadress: http://roe.laff.se
Patrik säger:

En eller två nyheter här, jag som trodde jag kände dig ;)

2012-08-29 | 16:16:08
Patrik säger:

Bäst jag lägger till att det kan vara för att jag har så dåligt minne... :P

Svar: =P jag säger inget, så har jag inget sagt.
maja

2012-08-29 | 16:16:43
Anneli säger:

Du glömde konstnärssjäl och fin vän..;)

Svar: åh, man får ju begränsa sig till 8 saker, vettladu ;)
maja

2012-08-29 | 19:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin