up to date

I söndags julpyntade jag hemma hos mamma och pappa, röda band och grankvistar i kökstaket och levande ljus i granen. Sen for vi och tomtade utanför brorsönernas fönster.
Traditionel bilpromenad för att beskåda juleljusen följde därpå, och sedan åkte jag tillbaka till brorsönerna med föräldrar. Fast utan tomtekläder. Umgicks och såg på film, och plötsligt var klockan julafton.
Efter några timmars sömn och sista avsnittet av julkalendern for jag till mor och far, tog med mig far ut på julepromenad till myrberget. Bara en hare hade skuttat före oss på stigen. (Märkligt nog var det dock färska människospår tvärsöver stigen mitt ute i skogen... Väldigt märkligt...)
Jullunch, Kalle på tv och sedan for vi till de däringa brorsönerna med föräldrar igen, för lek, mat och julklappar.
En mycket trevlig julafton som, efter en runda QI, the board game (min bästa julklapp) avslutades med att jag sjöng och spelade cello (och piano) på julnattsgudstjänsten.
På juldagen fyller min svägerska år, så jag for till dem igen. Ett trevligt kalas med stimmiga småbarn.
Därefter vankades sällskapsspel, glögg, hämtmat och film hos Danne och Sarah. Ytterligare en mycket trevlig och sen kväll.
Annandagens afton ägnades åt finpizza och bio (hobbit) med 3 Koppar. Makarna Kopp (d.y) och frk. Kopp. Och så jag då. Mycket trevligt. Synd att de bor så långt bort.
Idag, torsdag, skrällde väckarklockan vid 07.00 för att skrämma iväg mig till bilverkstan.
Tur att Patrik jobbar natt och typ var på väg hem, så jag slapp gå tillbaka.
Efter det har jag inte fått nåt gjort...Dagen har varit ett töcken, men nu är andra tvätten igång, åtminstone.
Så helt oproduktiv har jag inte varit. Även knappt ett kilo treveckorssallad har jag skurit ihop.
 
Underbara jul.
Nu tar jag kväll med film, te och macka.
Hoppas du har det bra.

Kommentarer
Helena säger:

Gillade du Hobbit?

Svar: ja, det gjorde jag, fast jag trodde den skulle vara liksom sötare. Mer som en saga.Men den var bra. ändå.
maja

2012-12-27 | 23:48:25
Bloggadress: http://roe.laff.se
Helena säger:

Aah! Men det kommer ju fler filmer (två till?) = fler tillfällen för söta sagoscener! :)

Svar: jupp!och alltså, jag tycker inte den var dålig, bara det att jag hade tänkt mig den annorlunda.
maja

2012-12-30 | 19:28:33
Bloggadress: http://roe.laff.se
Lova Kopp säger:

Du får komma och hälsa på i Örebro snart :)
Fin sidan har blivit föresten!

Svar: ja, jag har ju inte sett hur ni bor ens en gång!!tack så mkt :)
maja

2013-01-02 | 08:32:12
Lova Kopp säger:

Nej men just det! Då är det väl verkligen på tiden. Vi har ju för det mesta en tom säng som bara står och väntar på att någon ska sova i den :)

Svar: detta får vi sannerligen se till att styra upp.men du, du ska skriva uppsats, inte kommentarer ;)
maja

2013-01-02 | 11:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin