god natt

 

Brandvarnare är en bra grej.

Och det är bra att de tjuter om att batteriet börjar ta slut, så man kan byta.
Min ena brandvarnare gjorde ju det när jag var nyhemkommen från semestern. Jag lyckas inte för mitt liv få isär den så jag kan plocka ur batterierna dock, så med ojämna mellanrum tjuter den.

Så också i natt. Så klart. Jag hade lagt den i köket, så jag fick gå upp i kylan och försöka få tyst på den, och sen kröp jag ner i min varma säng igen.
Men det var fel brandvarnare. Det var den i kökstaket som tjöt.
Jag klättrade upp och fick ur ett batteri ur den, så jag bröt kretsen.
Och så ner i varma sängen igen. Underbart.
Men som säkerhet så funkar brandvarnaren på två av tre batterier. Så jag fick kliva upp. Igen.

Jag ska ta en sväng till sortergården idag, tror jag.

Kommentarer
Helena säger:

Morr... >_<

2012-02-07 | 22:40:29
Bloggadress: http://roe.laff.se
sessy säger:

ja... det var inte det bästa scenariot jag kunde tänka mig.... men nu är batterier och brandvarnare utbytta, hur eller hur. det är ju bra

2012-02-07 | 22:48:58
Bloggadress: http://sjomajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin