+/-

Vilken lördag....
Jag provade discgolf för första gången. Märkligt att jag inte fått tummen ur.
Jag (basket)dunkade en korg när jag stod en bit ifrån i uppförsbacke. Sen hade jag svinont i handleden i säkert en halvtimme. Så lär av mitt misstag, kasta discen, strunta i att dunka.
Nåja. Efter god middag på resturang i goda vänners lag tog vi en runda till på golfbanan, och jag fuskade med mig min ultimatedisc istället, och tänk vad mycket bättre det gick. Jag gick inte i vattnet en enda gång. (Det kanske beror på att jag hoppade över de två hålen med mest vatten...)
Ja, nä, men det var kul.

Sen köpte vi massa godis och hyrde film.
Och jag... ja.. alltså... en del i den dära viktnedgången (som jag typ omintetgjorde igår, känns det som) är ju faktiskt att jag har låtit bli att äta en massa trams och socker.

Jag hävdar dock å det bestämdaste att man måste unna sig ibland, för att orka hålla i.
Så igår släppte jag alla tyglar och frossade.
Och idag mår jag skitskumt.
Fröken absolutist är nog tusan bakis. Bakis på socker.
Nu orkar jag inte tänka mer.
Jag ber att få återkomma när livsandarna gör det samma.
Tills dess dricker jag te.
Hej.


Kommentarer
Helena säger:

Du det är farligt det där med att unna sig... Socker är ordentligt beroendeframkallande. Man måste verkligen -sluta- igen när man unnat sig en gång... Det har jag misslyckats med allt för många gånger! Men du kanske är en starkare människa än jag! :D Heja, heja!

Svar: det har gått ganska bra iallafall...men jag är inte sockerabsolutist
maja

2012-06-20 | 00:20:17
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin