läget

Okej.
När jag var nio var jag med om ett ryggmärgsvätskeprov med lokalbedövning. Då visste jag inte att lokalbedövning inte riktigt tar på mig, utan trodde det skulle göra så där infernaliskt ont.
Sen dess har jag varit typ paniskt ångesträdd för allt som har med ryggrad att göra.
Det här med "förändring på ryggraden, vi måste göra en MRundersökning så fort som möjligt" har jag försökt att inte tänka på, men nu, lagom till jag ska träffa ortopeden imorn, har det kommit ikapp mig.
 
Och så har jag typ som håll i sidan som känns likadant som det gjorde för två veckor sen. När jag ringde vårdcentralen då sa sköterskan att jag skulle avvakta att antibiotikan skulle "komma ut i systemet".
Nu när jag slutat kuren och det kommer tillbaka tänkte jag att det kanske inte var så himla bra.
Så jag ringde vårdcentralen igen, och hoppades liksom på att sköterskan skulle säga att det är precis så det ska vara, det tyder på att njurarna repar sig.
Istället sa bad hon mig kissa i en burk och komma in imorn.
 
Och dessutom har jag väldigt ont i ryggen.
 
...inte så himla pepp......

Kommentarer
Tant Trassel säger:

förstår det :(
Va en duktig tjej nu å gör va du ska.
Bättre bedövning kan ges nästa gång!!
KRÄVA...
Kommer blir bra...

Svar: :)tack
maja

2012-10-30 | 21:58:03
Bloggadress: http://trasseltofs.blogspot.com
kajsa säger:

Förstår din ångest. Nu har jag inte haft alls så allvarliga problem men idag var andra gången på ev vecka jag mer eller mindre småakut fick åka in till sjukhuset för olika besvär. Det roliga var ju liksom att dagens problem berodde på allergisk reaktion av förra veckans medicin. Skitroligt.
Så nu sitter jag på tre härliga nya kurer för att slå ut biverkningen av de gamla. Tjoho. Or not.

Svar: tjoho..... =P
maja

2012-11-01 | 23:21:12
Bloggadress: http://whatsupsthlm.se/aenigma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin