okej

 
Okej, så här är det.
Jag har nån form av myalgi, men inte fibro. Jag har värk i kroppen och märkligt humör. Jag hävdar med bestämdhet att jag dessutom har HSP.
Det är höst och mörkt och kallt och regnigt. Jag försöker koncentrera mig på att jag faktiskt gillar, nej, älskar färgerna, men det gråa regnet gör det hemskt svårt.
Jag har frusit mer eller mindre konstant i över en vecka. Inte bara så att jag tycker det är kallt, utan liksom verkligen frusit, trots sjalar och koftor och vinterhandskar.
Jag har haft pmshurmör också.
 
Det blir bara träligare av att hålla på att klaga och gnälla, men ibland orkar jag bara inte låtsas som ingenting och lägga upp söta bilder på taxar, så då skiter jag i det.
Jag bloggar, som så många andra, om det jag vill dela med mig av, inte hela bilden eller hela mitt liv.
Därmed inte sagt att jag ljuger eller hittar på eller förställer mig.
Men när det blir för träligt så skiter jag i bloggeriet, för jag vill inte att detta ska vara en slasktratt.
Men jag vill vara ärlig. Jag vill våga.
 
Men ibland behöver man fake it ´till one makes it.
Bestämma sig för att inte tänka på det där.
Så nu vänder vi den här skutan.
Winnerbäck får fortsätta sjunga för mig, för det känns tryggt.
Men för ett tag framöver är jag kanske lite svagare i konturerna och lite blekare i färgerna.
Vi får se...

Kommentarer
M säger:

U can lean on me...

Svar: tack vännen
maja

2012-10-03 | 19:36:43
Svägerskan säger:

Jag hörde en så bra föreläsning idag på temat Självbild. Föreläsaren berättade att hon är en HSP eller som hon uttryckte det "har ett extra rikt känsloliv". Har skrivit ner massa kloka citat tex: "Det finns en risk att vi ägnar hela livet åt att försöka förtjäna ett värde vi redan har." Hur sant som helst!
Hur som helst så tycker jag att du är fin och att det är beundransvärt att du orkar vara glad och stark så ofta som du gör med tanke på hur du mår. Jag vete tjyven om jag hade orkar med mig själv ens...

Svar: tack Emma :)
maja

2012-10-03 | 20:47:33
Anneli säger:

Kramar <3

Svar: kram!!
maja

2012-10-04 | 07:53:28
Helena säger:

Det är klart du får blekna lite... försvinn inte helt bara. ;)

Svar: tack :)
maja

2012-10-04 | 18:15:31
Bloggadress: http://roe.laff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin