cribs


Välkommen hem till mig, här bor jag.



Vanligtvis ligger det inte en matta ihopknölad på hallbänken, men just idag
gjorde det det. Ptja. Annars, typ skor och så...



Och lite jackor... Och älskade stora, härliga fönster.
Gardinerna älskar jag med viss ironi.



Jaha, vi kliver väl genom nästa dörr, hörni.



Här till höger har vi mina instrument, syns lite dåligt nu, men tre gitarerr, en bygelgitarr,
en cello, jobb-keyboard och förstärkare, en fiol och en ukulele. Och en tin-whistle.



And this is where the magic happens!
Saker står framme, för det gör de hos mig.
Och datorn står på snedden för jag försöker få ordning
på ljud och inspelningsprogramm och grejer...



Här var det garner och glädje.



Nästa hörn bjuder på spel, böcker, pysselattiraljer, viktiga papper och noter.



Den höga sängen med moddad barpall som sängbord.
Och 9 kilo lera på golvet.



Vi går ut i hallen igen.



Här till höger tror jag nog ni känner igen er va?



Vi går vidare i hallen, förbi klädskåpen.



Kikar man in till vänster ser det ut så här.
(Jag borde tvätta....)



Dvder och cdskivor finns i nästa hörn.
Och Mona-Lisa. Hon bor här.



Dörren rakt fram i hallen leder tyvär varken till ett nytt rum eller ens till Narnia.
Förvaring och städskåp. Roligare än så var det inte.



Vi svänger till höger och möter hattaskarna med mina strumpor i.



Och den stora bokhyllan.



Sedan kliver vi in i köket. Matplats med pilatesbollsförvaring.
Och vattenkokaren hamnade på bordet mitt i disken.



Stora, underbara fönster. Mindre köksbänk.
Och bara en diskho = värdelöst.



Ja, inte hjälper det här utrymmet min brist på matlagningsglädje, inte...



Även i köket gäller det att bygga på höjden.
Tur att jag är så lång....?

 
Nåja, vad är väl en bal på slottet?
Här kan jag sitta på en köksstol med en mugg te och titta på allt det gröna.
Inte alls dumt egentligen.
 
 
Och nu när jag har bjudit hem er till mig kan ni väl ge er till känna?
Ni är många som är här och snokar och jag är så nyfiken.
Och när du ändå presenterar dig kan du ju passa på att skriva en liten rad om
vad det är du tycker är så fantastiskt med min blogg.
Och vill man hemskt gärna vara anonym så får man väl det då...

Välkommen åter.
Säg till nästa gång, så sätter jag på tevattnet!
 
 

Kommentarer
M säger:

Tror mer du skulle gömma dig än å sätta på Tevatten om jag kom...

Svar: vart ska jag gömma mig? du skulle hitta mig rätt snabbt i den här lilla skolådan
maja

2012-09-01 | 20:55:58
M säger:

JO förvisso men du kan ju låsa dörren om dig å släcka alla ljus å krypa under täcket

2012-09-02 | 15:51:30
Patrik säger:

Hej, Patrik heter jag!

Jag tycker din blogg är fantastisk för du skriver så bra :)

Svar: du kan va bra!
maja

2012-09-02 | 17:34:30
Helena säger:

Du vet vem jag är!!! Fint du har det! :)

Svar: tackar, tackar :)
maja

2012-09-02 | 22:32:18
Bloggadress: http://roe.laff.se
Rikard säger:

Fina bilder.

Rikard heter jag, en 24-årig kaffepimplande dalmas med osund dygnsrytm och tycke för fotografering, nyheter och ordvitsar.

Vet inte varför jag tycker att din blogg är "så fantastisk", men då jag återkommer med jämna mellanrum så kan jag ju inte tycka illa om den.

Tycker att du verkar trevlig. Ångrar lite att jag inte tog chansen att lära känna dig under året på Sjövik, om och i vilken mån en sådan chans kan sägas ha funnits.

2012-09-05 | 00:59:01
Anneli säger:

Hallå lillis!!!!!!!

Men jag tycker det är dax att Monalisa borde få en granne och sedan vill jag ha dina runda strumplådor......:-))

2012-09-06 | 18:04:22
Anneli säger:

Glömde skriva att jag är Anneli och är gammal men du är en härlig inspirations sprudlande glad Maja som jag har äran att känna lite granna oxå :)

Svar: hurra!! ja, Monalisa borde definitivt ha en vän, men du gör ju så mycket fint hela tiden att jag aldrig kan bestämma mig för vad jag tycker mest om!!!!!!!
maja

2012-09-06 | 18:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin